Cuti-Cuti Singapura

Salam Sejehtera, pada 26 - 28hb Disember 2008 yang lalu, saya bersama keluarga (Azmawati dan Aina Sabrina)sempat melawat Singapura untuk bertemu dengan rakaniaga di kota singa itu yang juga merupakan stokis Singapura. Kami menaiki keretapi dari KL Sentral lebih kurang jam 10 malam dan tiba di Stsen Keretapi Tanjong Pagar lebih kurang jam 8.00 pagi. Setibanya kami di Stesen Tg Pagar, Saudara Johari Sukiman (Abg Jo) dan Puan Sakyah (Kak Sakyah)menyambut kami dan kami minum pagi bersama2 di stesen keretapi Tg Pagar. Sedap jugak nasi lemak dan kuih sagu di situ...memang sedap Pasti Gerek!

Kami kemudiannya dibawa ke rumah Abg Jo di Cashew Road, Bukit Panjang Singapura. Setelah mandi bersiap kami dibawa ke Hotel Classic 81 yang terletak di Geylang Serai dan kami pun check in. Selepas check ini kami dibawa makan tengahari di Restoran Hajah Maimunah (Restoran Padang) yang terletak sebaris dengan hotel penginapan kami. Makanan di sini memang pelbagai cita rasa dan banyak pilihan. Abg Jo telah memperkenalkan kami "tauhu telor" yang sukar didapati di Malaysia.

Abg Jo dan Kak Sakyah telah membawa kami ke Pusat Sains Singapura dan di sini kami dapat melihat teknologi terkini berkaitan dengan sains dan magik. Kami sempat melihat magik show di dalam Pusat Sains tersebut. Selepas itu kami sempat 'window shopping' di pusat membeli belah di bandar tersebut.

Pada hari kedua kami dibawa ke Zoo Singapura dan Pulau Sentosa. Di Zoo kami dapat melihat dari dekat Singa betina yang membaham pekerja zoo yang hangat diperkatakan satu ketika dulu. Kami sempat juga merasa Murtabak Singapura yang terkenal di Geylang.Pada sebelah petang sempat kami membuat 'home party' di rumah Abg Jo dan rakaniaga Gamat Emas di Singapura begitu bersemangat untuk sama-sama memperjuangkan perniagaan ini. Syabas!!

Pada malamnya kami berangkat pulang ke Kuala Lumpur dengan menaiki Keretapi dari Tanjong Pagar. Sesungguhnya layanan yang diberikan oleh Abg Jo dan Kak Sakyah amat istimewa sekali. Inilah kehebatan perniagaan Gamat Emas Sdn Bhd, mendekatkan kan yang jauh dan melebarkan ikatan silaturrahim tanpa mengenal batas sempadan negara dan bangsa. Kerana Gamat Emas kami mengenali Abg Jo dan Kak Sakyah dan hubungan antara kami lebih dari rakaniaga dan lebih dari saudara. Terima kasih banyak Abg Jo dan Kak Sakyah. Pesanan dari Abg Jo " Datanglah ke Singapura Pasti Gerek!!!! .

Sekian dulu buat kali ini...Terima kasih Abg Jo dan Kak Sakyah

Comments

en_me said…
aiseh bro, mana gambo singa betina tewww..
Anonymous said…
KENAPA WANITA YANG MENGAMBIL PIL PERANCANG KELUARGA TIDAK DI GALAKKAN MENGAMBIL FEMMINA..???

Popular posts from this blog

Jangan Ada Benci - Casey

SOAL JAWAB MENGENAI FEMMINA

Sebaik-baik Doktor Adalah Diri Sendiri