SOAL JAWAB MENGENAI FEMMINA

1. Berapa kapsul yang perlu saya ambil sehari?

1 kapsul selepas sarapan dan 1 kapsul selepas makan malam. Walaubagaimanapun, untuk memudahkan, anda juga boleh mengambil 2 kapsul sekaligus selepas sarapan.

2. Bagaimana cara pengambilannya?
Seeloknya Femmina dimulakan pengambilannya selepas haid. Femmina tidak disyorkan diambil ketika haid untuk mengelakkan gangguan pada kitaran semulajadi estrogen pada pusingan haid yang biasa. Pengambilan Femmina dihentikan sementara ketika haid dan dimulakan semula selepas haid. Begitulah seterusnya. Bagi wanita yang menopaus, Femmina boleh diambil berterusan tanpa henti.

3.Berapa umur wanita yang boleh mengamalkan Femmina?

Femmina disyorkan untuk wanita 18 tahun ke atas. Walaubagaimanapun, paling mustahak ialah golongan wanita selepas umur 35 tahun kerana sewaktu itu paras estrogen sudah semakin menurun. Paling penting ialah wanita selepas menopaus kerana di kala itu paras estrogen sangat rendah dan pengambilan Femmina boleh membantu mengatasi gejala yang bersangkutan dengan menopaus.

4. Siapakah golongan yang tidak disyorkan untuk mengambil Femmina?

• Gadis di bawah umur 18 tahun
• Wanita yang sedang hamil (Boleh terus mengamalkan Femmina selepas melahirkan)
• Wanita yang sedang atau pernah menghidapi kanser yang berkait dengan organ seksual wanita (payudara, rahim dan ovari).

5. Berapa lama perlu saya mengambil Femmina?

Bagi mendapat keberkesanan yang paling optima, anda digalakkan untuk mengamalkan Femmina secara berterusan sekurang-kurangnya selama 6 bulan. Selepas itu anda boleh mengamalkannya dengan selamat bagi mengekalkan manfaatnya.

6. Jika saya mengamalkan produk lain, bolehkah saya mengambil Femmina?
Femmina ialah produk herba semulajadi. Insya-Allah ia tidak mengganggu keberkesanan produk kesihatan yang lain.

7. Bagaimana jika saya sedang mengamalkan pil perancang keluarga?
Kesan Femmina tidak begitu mantap kerana kandungan phytoestrogennya perlu berganding dengan hormon estrogen yang ada di dalam pil perancang keluarga. Untuk mendapat keberkesanan yang optima, anda boleh menggunakan kaedah lain untuk merangcang keluarga seperti IUD, kondom dll.

8. Mengapa Femmina tidak dicampur Gamat?

Memandangkan Femmina dihasilkan di dalam kapsul yang terhad kuantiti kandungannya (< dari 500mg dalam satu kapsul), adalah tidak bersesuaian untuk mencampurkan gamat kerana kuantiti gamat itu sudah tentu tidak boleh dimuatkan di dalam ruang kapsul yang terhad. Untuk mendapatkan khasiat gamat, anda disarankan untuk mengamalkan Pati Gamat Plus/Vita.


9. Mengapa Femmina dihasilkan di dalam bentuk kapsul dan tidak di dalam bentuk cecair seperti produk yang lain?

Ekstrak herba yang terdapat di dalam Femmina dihasilkan melalui teknik ‘spray drying’. Serbuk yang terhasil agak pahit dan adalah lebih selesa ditelan dalam bentuk kapsul. Dengan menggunakan serbuk juga dapat memberikan sukatan yang lebih tepat setiap kapsul. Ia juga mudah dimuatkan di dalam beg tangan agar mudah dibawa ke mana-mana supaya dapat mengikuti peraturan pengambilan Femmina ini secara teratur.

10. Saya khuatiri kapsul yang digunakan tidak HALAL...

Kapsul yang digunapakai dibuat dari sayuran dan bukan dari usus binatang. Femmina telah mendapat pengesahan HALAL dari JAKIM supaya pengguna dapat mengamalkannya tanpa sebarang rasa was-was.

11. Adakah terdapat kesan tindakbalas jika saya mengambil Femmina?
Antara kesan tindakbalas utama yang mungkin berlaku termasuklah :

 Bagi mereka yang kebiasaannya mengalami sakit kepala dan sakit perut sebelum/ketika datang haid, pada peringkat permulaan (3-4 hari), anda mungkin mengalami simptom yang sama. Walaubagaimanapun, kesan ini akan hilang setelah badan anda sudah biasa kepada pengambilan Femmina.

 Rasa tidak selesa pada payudara akibat kesan menegang dan proses pembesaran payudara.

 Peningkatan penghasilan cecair pelembab/pelincir di bahagian faraj

 Bagi wanita yang telah menopaus, kemungkinan berlaku pendarahan haid yang bersifat sementara dan tidak perlu dikhuatiri

12. Adakah kesan sampingan seandainya saya memberhentikan pengambilan Femmina?

Femmina tidak memberi kesan ketagihan. Seandainya anda (terutamanya jika anda melewati usia 40-an) memberhentikan pengambilan Femmina, kesan yang anda alami sebelumnya seperti pembesaran dan penegangan payudara, kulit yang semakin licin, gebu dan cantik, rambut yang lebat dll akan perlahan-lahan kembali kepada keadaan asal memandangkan badan anda berada pada tahap yang mana hormon estrogen semulajadi sudahpun menyusut. Namun demikian, kesan tersebut akan kembali apabila anda mengamalkan Femmina semula.

13. Adakah memadai saya mengambil Femmina sebagai pemakanan tambahan untuk menjaga kesihatan saya?

Tidak. Kerana Femmina berfungsi menyerlahkan sifat-sifat kewanitaan dan mengatasi gejala menopaus. Ia bertindak menggunakan bahan aktif yang merupakan phytoestrogen. Paling sesuai jika ia digabungkan dengan pengambilan set Gaya Hidup Emas bagi tujuan mencegah, merawat dan menjaga kesihatan. Mengamalkan Bio-H akan memberi kesan awet muda yang lebih hebat apabila digabungkan dengan Femmina.

Comments

zuzuemas said…
da berapa tahun femmina ini di pasaran..??
zuzuemas said…
kenapa wanita yang pernah menghidap kanser tidak di galakkan..?
Feminna telah ada lebih 2 tahun di pasaran dan bagi wanita yg pernah menghadapi kanser tidak digalakkan kerana ia tidak ada kesan signifikan kepada organ wanita yang pernah menghidap kanser.
Anonymous said…
sekiranya kitar haid tidak teratur adakah femmina boleh membantu melancarkan kitar haid seseorang?
Anonymous said…
sekiranya femmina di makan pada waktu malam (2 biji sekaligus), adakah ianya akan memberi kesan?
Anonymous said…
1)bolehkah gamat plus dan femmina diambil sekaligus?
2)utk yg mengalami cyst blh mengambil femmina tak? apa cadangan utk menghilangkan cyst,
dan bagi ingin merancang utk mngandung
tq...
Unknown said…
kalau ada fiborid sesuai kah pengambil femmina

Popular posts from this blog

Jangan Ada Benci - Casey

Sebaik-baik Doktor Adalah Diri Sendiri